T.C.
AKÇAABAT BELEDİYE BAŞKANLIĞI
KADIN VE AİLE HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE-1 : Bu yönetmeliğin amacı, Akçaabat Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün kuruluş, örgütlenme, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE-2 : Bu yönetmelik, Akçaabat Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünde görevli personel görev, yetki çalışma, usul ve esasları ile sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE-3 : Bu yönetmelik 03.07.2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu, 4109 Sayılı Muhtaç Asker Aileleri Yardımı Kanunu, Eğitim Yardım Yönetmeliği, Sosyal Yardımlar Yönetmeliği ve diğer mer’i mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE-4 : Bu Yönetmelikte adı geçen;
Başkan : Akçaabat Belediye Başkanını
Başkanlık : Akçaabat Belediye Başkanlığını
Belediye : Akçaabat Belediyesini,
Başkan Yardımcısı : Akçaabat Belediyesi Başkan Yardımcısını,
Meclis : Akçaabat Belediye Meclisini,
Encümen : Akçaabat Belediye Encümenini,
Müdürlük : Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün,
Müdür : Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürünü,
Personel : Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü personelini,
Yönetmelik : Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5 – Akçaabat Belediye Başkanlığı Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Teşkilat ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE-6 : Akçaabat Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü, 22/2/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Belediye Meclisinin 01/12/2021 tarih ve 1711 sayılı kararı ile kurulmuştur.
Teşkilat
MADDE-7 :
1) Akçaabat Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü
2) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde birimlerin hizmet alanları, görev ve sorumluluklarına paralel olarak ihtiyaç duyulan nitelik ve sayıda, iş ve işlemlerin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için Müdürün teklifi ve Belediye Başkanının onayı ile hizmet gereği görevlendirilme yapılabilir.
Bağlılık
MADDE-8 : Müdürlük, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Belediye Başkan Yardımcısına bağlı olarak görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Personel
MADDE-9 : Akçaabat Belediye Başkanlığı, Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünde bir müdür ile mer’i norm kadro mevzuatıyla belirlenen nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE-10 : Akçaabat Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü; Akçaabat Belediye başkanlığının amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunan ilgili mer’i mevzuat ve Belediye Başkanının belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; Belediye sınırları içerisinde ikamet eden fakir ve yardıma muhtaçlara gerekli yardımları yapmaktan, özürlü vatandaşlara gerekli destek ve yardımı sağlamaktan, toplu sünnet, toplu nikah ve toplu düğün organizasyonlarının yapılmasından, sosyal hizmet ve yardımlar için gönüllü kuruluşlar ve ilgili kuruluşlarla işbirliğinde bulunmaktan, ortak projeler üreterek ortak çalışma alanları oluşturmaktan, asker ailelerinin müracaatlarını almak ve encümence belirlenen oranlarda yardım edilmesini sonuçlandırmaktan sorumludur.
Belediye Başkanının veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının gözetimi ve denetimi altında yukarıda özetle belirtilen görevlerin ifa ve icrası bağlamında:
1-Yapılacak yardımların kaynağı ve diğer harcamaların, belediye bütçesinden ayrılan ödenekten sağlanır.
2-İhtiyaç sahiplerini belirleme, belirlenen ihtiyaç sahiplerine gerekli yardımları ulaştırma çalışmalarını yapmak.
3-İlçede yaşayan ihtiyaç sahibi vatandaşlara kanun ve yönetmelikler çerçevesinde gıda yardımı, kıyafet yardımı, eğitim yardımı, yakacak yardımı, eşya yardımı vb. yardımların yapılmasını sağlamak.
4-İlçe sınırları içerisinde yeni doğmuş bebekler için yenidoğan bebek seti yardımında bulunmak.
5-İlçemiz ve ilçe sınırları dışında kalan yangın ve doğal afete maruz kalan vatandaşların tespitini yaparak eşya, gıda, yakacak, giyim ve benzeri ayni yardımlarda bulunmak.
6-İlçemiz dahilinde ikamet eden engelli vatandaşlarımıza ihtiyaçları doğrultusunda gerekli olan tekerlekli sandalye, işitme cihazı, beyaz baston, koltuk değneği, protez, ortopedik ayakkabı, hasta karyolası vb. Ayni yardımların yapılmasını sağlamak.
7-İlkokul, ortaokul, lise ve dengi okullarda okuyan öğrencilere kıyafet, mont, bot, kırtasiye ve benzeri ayni yardımların yapılmasını sağlamak.
8-Muhtaç asker ailelerine nakdi yardımın yapılmasını sağlamak.
9-Dezavantajlı bölgelerdeki vatandaşlarımızın kente entegre edilmesi amacı ile aile, çocuk, engelli, yaşlı, kadın ve gençlere yönelik sosyal faaliyetlere öncelik verilerek, piknik, gezi, kamp gibi vb. organizasyonlar yapılmasını sağlamak.
10-Sosyal alanlarda çeşitli organizasyonlar be etkinlikler hazırlamak.
11-Ulusal ve uluslararası haftalarda etkinlikler düzenlenmesi diğer kurum ve kuruluşlara katkı verilmesi, ayrıca işbirliği içinde panel, toplantı, şölen gibi organizasyonlar düzenlenmesi işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
12-Üniversiteler, kamu kurumları ve STK lar ile işbirliği yaparak projeler geliştirerek uygulamasını sağlamak ve her türlü giderleri karşılamak.
13-Resmi nikah kıydırmak isteyen adayların başvurularını kabul etmek ve evlendirme işlemleri ile diğer resmi kayıt yazışma ve diğer işleri mevzuat çerçevesinde yapılmasını sağlamak.
14-İlçemizde her salı günü kurulan bölgemizin en büyük pazarlarından olan Akçaabat (Kadınlar) Pazarında, yöremizde yetişen sebze-meyve ve hayvansal gıdaların satışını yapan vatandaşlarımıza, her salı günü pazarın uygun bir yerinde açılan stantta ücretsiz ikram yapılması.
15-İlçede yaşayan ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza sıcak yemek hizmeti verilmesi, ayrıca ramazan ayında iftar yemeği verilmesi.
16-İlçe Halk Kütüphanesinde (protokole bağlı olarak) kütüphane hizmetlerinden yararlanan öğrencilere ücretsiz ikramlarda bulunmak.
17-İlçemizde ihtiyaçlı vatandaşlarımıza dönük çalışma yapan kamu kurumu ve STK larla işbirliği yaparak her türlü ihtiyaçlarını karşılamak.
18-Yapılan yardımların kayıtlarını tutmak ve bilgisayara kaydederek arşive kaldırılması gerekenleri arşiv oluşturmak.
19-Maddi durumu yetersiz olan öğrencilere yönelik giyim ve kırtasiye yardımında bulunmak.
20-İlçemiz sınırları içerisinde, tek başına yaşayan kimsesi olmayan ve ihtiyaçlı olan 65 yaş üstü vatandaşlarımızın ev temizliği, tamir, bakım ve onarımı konusunda yardımcı olmak.
21-Kanun ve yönetmelikler çerçevesinde aile danışma merkezi oluşturularak, ailenin ve kadının desteklenmesine yönelik sürdürülebilir adımlar atmak.
22-Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile amiri tarafından verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
Personelin görevleri yetki ve sorumlulukları.
MADDE 11- Bu Yönetmeliğin 7. Maddesinde belirtilen temel görev yetki ve sorumluluklar, mer’i norm kadro mevzuatı ve Belediye Başkanının veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının onayı ile görev pozisyonları belirlenir. Bu bağlamda istihdam edilenler belirtilen görevleri ifa ederler.
Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü
Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünü başkanlık makamına karşı temsil etmek.
Müdürlüğün görev alanına giren bütün konularda personeli ile ilgili olarak gerekli görevlendirmeleri yapmak, müdürlük faaliyetlerini denetlemek, varsa aksaklıkları gidermek.
Belediyenin stratejik plan ve performans programında yer alan müdürlükle ilgili çalışmalar yapmak, hedefleri gerçekleştirmek.
Belediyenin stratejik planından yola çıkarak sosyal projeleri geliştirmek ve hayata geçirmek.
Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlayıp uygulamak. Müdürlüğün faaliyetleri için gerekli olabilecek ortam, araç, gereç ve teknolojiyi belirlemek,
Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunu ve gerektiğinde belirli sürelere ilişkin müdürlük faaliyetlerini üst makamlara sunmak.
Personelin performans durumunu izlemek ve gerekli değerlendirmeleri yapmak, varsa ceza ve ödül için üst makamlara teklifte bulunmak, personelin izin planlarını yapmak, izinleri kullanmasını sağlamak, rapor, doğum, ölüm vb. gibi konular ile özlük işlemlerini takip ve kontrol etmek.
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde harcama yetkilisi sıfatı ile belediye bütçesinde ön görülen harcamaları yapmak.
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesinde personele görev vermek ve müdürlük dahilinde görev yerlerini değiştirmekle yetkilidir.
Belediyenin sosyal yardımlarla ilgili işlerinin yürütülmesini sağlamak.
Sosyal sorumluluk projelerini hazırlanması, planlaması ve uygulamasını sağlamak.
Personelin devam-devamsızlık durumlarını takip etmek, disiplini sağlamak.
Gerektiğinde personel eğitimi için seminerlere teşvik ve yönlendirme yapmak.
Müdür yetki ve görevleri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı belediye başkanına, başkan yardımcısına ve yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
Diğer Personel
Müdürlüğün görev alanına giren görevler, müdürlüğe norm kadro ve başkanlık onayı ile tahsis edilen kadrolar tarafından icra edilir. Görevlerin, mevcut tahsisli kadrolar arasında dağılımı müdür tarafından yapılır. Müdür, görevleri mevcut kadroların sahip oldukları; nitelikleri, yeterlikleri, verimlilikleri, performans başarım seviyeleri vb. kriterize edilebilir yetkinliklerine göre dağıtır. Verilen görev geciktirilmeden ve tam olarak yerine getirilir.
Şef
Müdürlük örgütlenme şemasında yer alan tüm iş ve işlemlerin müdür adına mevzuata uygun olarak tam ve zamanında yapılmasının ve yaptırılmasını sağlamak.
Personelin mesaiye riayetini kontrol etmek
Halkla ilişkileri sağlamak
Alan araştırmalarını organize etmek
Sosyal inceleme raporlarının hazırlanması ve işlerliğinin sağlanmasında kaynak oluşturmak
İşlerin yürütülmesi ve denetlenmesini sağlamak.
Bağlı birimlerden gelen evrakların onaylanması ve üst makamlara ulaştırılmasını sağlamak.
Müdürlük görevlerinin yerine getirilmesi için personele iş bölümü ve dağıtımı yapmak.
Müdürün talimatları doğrultusunda raporlar hazırlamak, kayıtlar tutmak.
Şef görev ve yetkileri ile ilgili yaptığı faaliyetlerden dolayı müdüre yürürlükteki mevzuata karşı sorumludur.
Müdürün verdiği diğer görevleri yerine getirmek.
Memur
Müdürlük giderlerini bütçe ödeneklerine göre düzenlemek takip etmek.
Kurumlar arası ve kurum içi yazışmaları yapmak.
Evrak takip ve arşivleme
Puantaj hazırlama
Muhasebe işlemlerini yürütmek
Personel işlemlerini yapmak
İdari işler yapmak
Demirbaş ve ambar takip işlemleri
Encümen ve meclis için evrak hazırlamak
Muhtaç asker ailelerinin sosyo-ekonomik durularını tespit etmek, ailelere zamanında yardımların yapılmasını sağlamak.
Muhtaç asker ailelerine yapılan nakdi yardımların işlemlerini takip etmek.
Müdürün verdiği diğer işleri yapmak.
Sosyolog-Sosyal Hizmet Uzmanı
Sosyal projelerin hazırlanması ve devamının sağlanmasında kurumlarla gerektiğinde işbirliği yapmak.
Sosyal yardımların ilgili kişilere ulaştırılmasında kaynak oluşturacak alan araştırmalarını yapmak, gerektiğinde takibini sağlamak.
Yapılan araştırmaların arşivlenmesi ve kaynak oluşturulmasını sağlamak.
Hukukçu
Mesleki bilgi gerektiren konularla ilgili çalışmalar yapmak.
Kurumlarla işbirliğinde sosyal projelere hukuksal destek vermek.
Yaptığı çalışmalarla ilgili kayıt tutmak ve evrak arşivlemesini yapmak.
Psikolog
Sosyal ve psikolojik ihtiyaçların belirlenmesini sağlayıp, çözüm yolları oluşturacak projeler geliştirmek.
Psikolojik yardım, danışmanlık, rehberlik hizmetlerinin en uygun şekilde uygulanması için kurumlarla işbirliği yapmak.
Sivil Toplum Kuruluşları ve kurumlarla işbirliği içinde eğitim psiko-sosyal çalışmaları düzenlemek.
(2) Diğer Personel
a) Müdürlük bünyesinde faaliyet gösteren personel, üstlerinin yaptığı görevlendirmelere istinaden ve kendisine tevdi edilen işleri mevzuata uygun ve tam olarak zamanında yapmakla mükelleftir. Müdüre ve üstlerine karşı sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ortak Hükümler
Genel Sorumluluklar
MADDE-13 : Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünde çalışan tüm personel ;
Evrak Kayıt Sistemi ve Yazışmalar
MADDE-14 : Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin tarih ve sayılarına göre kayda alınır. Personel evrakla ilgili yapılması gereken işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür. Müdürlük dışına yazılan evrak zimmet defteriyle ilgili birimlere imza karşılığı teslim edilir.
Yazışmalar resmi yazışma kurallarına göre yapılır. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır ve arşiv sistemine göre korunur. Belediye birimleri arasındaki yazışmalar müdürün imzası ile yürütülür. Belediye dışı yazışmalar belediye başkanı ya da görevlendireceği başkan yardımcısının imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Denetim
MADDE-15 : Müdürlük çalışmaları ve sonuçları belediye başkanı tarafından denetlenir. Müdürlük Başkanın talimatı üzerine her türlü bilgi ve belgeyi inceleme ve denetlemeye esas olmak üzere sunmakla yükümlüdür. Müdürlük yıllık faaliyet raporu dışında da belli konularda ilgili raporlar başkanlığa sunabilir.
Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü; tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir. Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü; birinci Sicil Amiri olarak personelin yıllık sicil notlarını verir.
Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürü; birinci Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE-16 : Bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE-17 : Bu yönetmelik hükümleri; Akçaabat Belediye Meclisinin kabul etmesi ve ilanından sonra yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE-18 :Bu yönetmelik hükümlerini Akçaabat Belediye Başkanı yürütür.
Akçaabat Belediyesi Meclisinin 03/02/2023 tarih ve 42 sayılı kararı ekidir.
Osman Nuri EKİM
Zübeyda KAZAZ
Mahmut ÇAVUŞ
Belediye Başkanı
Meclis Katibi
Akçaabat Belediyesi
Tweets by akcaabatbel