YAPI KONTROL MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu yönetmeliğin amacı, Akçaabat Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğünün kuruluş, yetki ve sorumlulukları, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Akçaabat Belediyesi Yapı Kontrol Müdürlüğünün görevlerini, Yapı Kontrol Müdürlüğü'nün görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esasların kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Belediye Meclisinin 05/05/2016 tarih ve 76 sayılı kararı ile kurulmuş olan Yapı Kontrol Müdürlüğüne ait bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 inci maddesi ile 22/02/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ‘‘Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkında Yönetmeliğe’’ dayanılarak 03.07.2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanununun 15.maddesinin b) bendi gereğince hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Belediye: Akçaabat Belediyesini,
b) Başkan: Akçaabat Belediye Başkanını,
c) Başkan Yardımcısı: Müdürlüğün bağlı olduğu Başkan Yardımcısını,
d) Müdürlük: Yapı Kontrol Müdürlüğünü,
e) Müdür: Yapı Kontrol Müdürünü,
f) Birim Amiri: Belediye hizmetlerinin en üst amirlerini,
g) Birim: Belediye hizmet birimlerine,
h) Personel: Yapı Kontrol Müdürlüğünde görevli tüm personel,
i) Yönetmelik: Yapı Kontrol Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5 – (1) Yapı Kontrol Müdürlüğü’nün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a) Müdür
b) Şef
c) Memur
d) İşçi
e) Sözleşmeli Personel
Müdürlüğe Bağlı Alt Birimler
MADDE 6 – (1) Müdürlük Teşkilatı:
a) Kaçak Yapı Birimi
Bağlılık
MADDE 7 – (1) Yapı Kontrol Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği
Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle
yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görev ve yetkileri
MADDE 8 - (1) Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 9 - (1) Müdürün görevleri aşağıda belirtilmiştir;
Şefin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10 - (1) Şefin görevleri aşağıda belirtilmiştir;
Kaçak Yapı Birimi
MADDE 11 - (1) Kaçak Yapı Birimi kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;
a) Yapılan işlemlerin gerek bilgisayar ortamında, gerekse dosyalama şeklinde arşivini
düzenlemek.
b) İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü ve diğer müdürlüklerle koordineli çalışmak.
c) Belediye sınırları içinde ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapıların önlenmesi ve tespiti için zabıta memuru ile birlikte denetiminin yapılması.
d) Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapıların, yapıldığının tespiti sonucunda, durumu tutanakla tespit etmek, tutanağı ilgilisine tebliğ etmek, inşaata asmak ve tebliğ edilemezse bir örneğini mahalle muhtarına bırakmak.
e) Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı yapının tespiti sonucunda; 3194 Sayılı İmar Kanunun 32.maddesine göre süresinde ruhsat almayan veya ruhsata aykırılıklarını gidermeyen yapıların yıkım kararlarını almak.
f) Tutanakta belirtilen süre içinde ruhsat alınmaz ve/veya yapı ruhsat ve eklerine uygun hale getirilmezse tutanak, gerekli kararı almak üzere Belediye Encümenine göndermek.
g) Belediye Encümeninin ruhsatsız veya ruhsata aykırı binalara verdiği yıkım kararlarının yerine getirilmesi için yıkılacak binaların metrajı ile birlikte Fen İşleri Müdürlüğüne bildirmek.
h) Yapı Kontrol Müdürlüğüne gelen şikâyet dilekçelerinin yerinde incelenerek gerekli işlemlerin yapılması.
i) 06/06/1984 tarih ve 775 sayılı Gecekondu Kanunu’nun 18 inci maddesinin uygulanmasında Zabıta Müdürlüğü’nce yıkım talep edilmesi halinde teknik yönden nezaret edilmesi.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin alınması
MADDE 12 - (1) Müdürlüğe zimmet veya Elektronik ortamda gelen tüm belgeler, dosyalar ve işler zimmet defterine veya Elektronik ortamda kaydedilerek ilgilisine verilir veya gönderilir.
Görevin planlanması
MADDE 13 - (1) Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan
dâhilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 14 - (1) Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa
ve yönetmelikler doğrultusunda, gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 15 - (1) Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon,
Müdür tarafından sağlanır.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 16 - (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 17 - (1) Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
Evraklar ilgili personele zimmet, imza veya Elektronik(EBYS) sistem karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar Elektronik(EBYS) ortamda veya kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle veya Elektronik(EBYS) ortamda ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 18 - (1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır. Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve disiplin hükümleri
MADDE 19 - (1) Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükte hüküm bulunmayan haller
MADDE 20 - (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili
mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 21 - (1) Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulüne müteakip yayımlandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22 - (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı ve gözetiminde Yapı Kontrol Müdürü yürütür.
Belediyemiz Meclisinin 05/02/2020 tarih ve 18 sayılı kararı ekidir.
Osman Nuri EKİM
Burak EKİCİ
Mahmut ÇAVUŞ
Belediye Başkanı
Meclis Katibi
Akçaabat Belediyesi
Tweets by akcaabatbel